Завдання і суть учнівського самоврядування

 

 

Формування особистості сьогодні – це процес докорінної зміни її свідомості та самосвідомості як однієї з провідних умов ліквідації старих форм життя і творення нового світу. Воно нерозривно пов’язане із відродження нації, демократизацією та гуманізацією суспільства. Виникла соціальна потреба у формуванні такої особистості, яка б змогла розв’язати, як щоденні, так і масштабні завдання. Учнівське самоврядування в навчально-виховному закладі це педагогічно доцільний спосіб організації учнівського колективу. Він забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та школи. Учнівське самоврядування розвивається в межах управління школою, класом. Необхідно домагатися щоб учні реально управляли, відповідаючи за повне і якісне виконання того, що їм довірено. Ідея самоврядування не повинна зводитись тільки до його структури в навчально-виховному закладі. Створити для школярів широке поле можливостей для самореалізації, орієнтуючи їх на досягнення соціально-корисної мети, індивідуальної і суспільної, усуваючи різні несправедливості, з їх життя, мікро-середовища. Сфери розвитку учнівського самоврядування різноманітні: культура, освіта, спорт, дозвілля і звичайно – економіко–виробнича.